A Mercedes így válik még biztonságosabbá
Apró robottal gurítja ki az elakadásjelző háromszöget az új Mercedes.
A gyártó legújabb biztonságtechnikai fejlesztéseit felvonultató személyautó külsején méretes kijelzők is helyet kaptak.
A Mercedes 2009-ben egy az aktuális S osztályra épülő prototípussal szemléltette, hogy az elkövetkezendő években milyen új biztonságtechnikai fejlesztésekkel kíván előrukkolni. Azóta eltelt 10 esztendő, és most itt egy újabb ilyen jövőbe mutató koncepcióautó, mely ezúttal a nemrégiben debütált plugin hibrid GLE divatterepjáróra épül.
Az Experimental Safety Vehicle (ESV) nevet kapott jármű egyik érdekessége, hogy az elakadásjelző háromszöget adott esetben már nem a sofőrnek kell elhelyeznie az úton vagy az út mellett leállt jármű mögött. Ugyanis megteszi ezt helyette egy apró négykerekű robot, amelyet a lökhárító alól gurít ki maga mögé az autó.
Az autó hátsó szélvédője helyén egy nagy felbontású kijelző kapott helyet, amelyen egy gyalogosátkelőhely felé közeledve megjelenik a kocsi elején lévő kamera által látott élőkép, így a hátulról jövő sofőrök is látják, mi történik az előttük lévő autó előtt.
Hasonló módon az autópályán a kocsi előtt hirtelen feltorlódott kocsisorra vagy a szemben közlekedő autókra is fel tudja hívni a figyelmet a jármű, melynek az elején is található egy képmegjelenítő.
A tetőn elhelyezett fényekkel jelzi a kocsi, hogy mikor üzemel önvezető módban. Ilyenkor az utastérben beljebb húzódik a kisméretű kormány és a pedálsor, az újfajta légzsák pedig a műszerfal tetejéből fújódik fel.
A biztonsági övet már nem a B-, illetve C-oszlopból, hanem egyes kabriókhoz hasonló módon magából az ülésből lehet kihúzni. Az adott esetben fűtést is felvonultató biztonsági öv alsó bekötési pontja mellett USB csatlakozó-aljzatot is elhelyeztek a stuttgartiak.