Tam_Bau
MENÜ
2017. december 14.
Szilárda
A kombi Mercedes állja a sarat a G-osztállyal szemben

A kombi Mercedes állja a sarat a G-osztállyal szemben

autonavigator.hu

Elkészült a valaha volt legmenőbb kombi Mercedes. A legújabb E-osztály alá a G-osztály tengelyeit pakolták.

Betegebbnél betegebb autók születnek a Mercedesnél, időnként bedobnak egy-egy tanulmányautót, amin jókat röhögünk, majd elképedve olvassuk, mikor sorozatgyártásba kerül. Ilyen volt az utóbbi időben a háromtengelyes AMG G 63 6x6, vagy a sima kéttengelyes 4x42. Most megépítették talán minden idők legmenőbb kombi Mercedesét, ez az E-osztály All-Terrain 4x42. Ugyanabban a szellemiségben készült, mint az eddigi G-osztályok, meg persze, hogy hű lehessen nevéhez, és minden körülmények között használható legyen.

Nincs zárható difi és felező sem, így csak a 4Matic összkerékhajtás segít, de hasmagassága 420 milliméter és terepszögei is jobbak mint a G500 4x42-nek
 Nem csak a szellemiség, a legtöbb új alkatrész is a G-osztályból lehet ismerős. Ilyen például a két portál tengely, amik a gyáriakat cserélték. Ezek amellett, hogy önmagukban emelnek a karosszérián, a kerekek középpontja lejjebb van, mint maga a tengely, ezzel még komolyabb hasmagasságot és terepjáró képességet érhetnek el. 420 milliméterre nőtt a szabad hasmagasság, több mint kétszerese a gyári 160-nak és még a G500 4x42 magasságánál is több. Terepjáró képessége viszont valamivel korlátozottabb, mivel se felezője, se zárható differenciálműve nincs. 333 lóerős V6-os motorjával és 31 colos terep gumijaival viszont elég sok helyzeten átrághatja magát. Egyelőre nem létezik több, de nem kizárt, hogy egy szűk sorozat erejéig gyártani fogják.