MENÜ
2020. május 28.
Emil, Csanád
„A felvilágosítás, a személyes tanácsok  és a kiszolgálás mindennél fontosabb”

„A felvilágosítás, a személyes tanácsok és a kiszolgálás mindennél fontosabb”

szöveg: Takács Zsuzsa, fotó: Kapfinger András

Szakszerűség, emberség, bizalom. Röviden így foglalható össze a tolnai Tilia Gyógyszertár két évtizedes múltja,

Vezetője, Pilisi Istvánné szinte intézménynek számít a városban és környékén, 46 éve szolgálja a helyieket. Küldetésének érzi, hogy tájékoztassa, felvilágosítsa a betegeket, és erre egyre nagyobb szükség van a változó egészségügyi rendszerben. Amikor a húsz év titkáról kérdezzük, egyetlen mondattal válaszol: „A nagyszerű kollégáimnak köszönhetem.”

Az indulás két évtizeddel ezelőtt nem ment egyszerűen. Máig szomorú emlékként idézi, hogy milyen nehézségekkel néztek szembe, de Pilisi Istvánné egyéniségétől távol áll a neheztelés. Éppen ez a pozitív szemlélet és előretekintés teremtette meg a stabil vállalkozás alapját. Hitelből sikerült megvásárolni az épületet és 1996. október 1-jén megkezdte működését a Tilia Gyógyszertár. Lépésről-lépesre haladtak, a hiteltörlesztéssel együtt minden forintot visszaforgattak. Az eltelt idő alatt kisebb tatarozások történtek, majd 2014-ben külsőre és belsőleg is megszépült, új arculatot kapott a gyógyszertár. A történetnek azonban közel sincs vége, hiszen a folyamatos fejlődéssel együtt újabb tervek fogalmazódnak meg.

– Nehezen férünk el, egyre több a gyógyszer, a forgalmazott termékkör, nincs helyünk a raktározásra. A belső udvar felé kell bővítenünk, azt tervezzük, hogy raktárat, öltözőt és szociális helyiséget toldunk az épülethez – mondja a szakember. – A szervezést, az engedélyek beszerzését már el is kezdtük, ez a következő időszak feladata lesz. Még egy nagy tervünk van, a hívórendszert szeretnénk bevezetni, ez a várakozást lerövidítheti és kellemesebbé teheti a gyógyszertárban töltött időt, a várakozást. És jövőre országos kihívást jelenthet az e-vény bevezetése, amiről egyelőre keveset tudunk.

A családias hangulat, a bizalom meghatározó. Az is jellemző, hogy egy-egy gyógyszerészt személyesen keresnek a helybéliek. A tíz szakdolgozó közül van, aki már közel két évtizede a Tiliában dolgozik. A felvilágosítás, a személyes tanácsok mindennél fontosabbak, a kiszolgálással tudják megtartani a betegeket, mindig ezt az elvet vallotta Pilisi Istvánné, ezt sikerült elfogadtatni munkatársaival. A gondok megelőzésére inkább kérdeznek, – ez a gyógyszerész szakma alapelve is – de előfordult, hogy valaki a fejükhöz vágta: miért faggatóznak ennyit?

A szakmai elhivatottság egyfajta elkötelezettséget is jelent a település lakói iránt. Adományoznak és programokat támogatnak, és minden évben megrendezik a Patika Napot június 7-én. Ilyenkor meghívják a gyógyszertárba a nyugdíjasokat, az óvodásokat, városlakókat. A cukorbetegség, a magas vérnyomás, a házi készítmények vagy valamilyen más aktuális téma jegyében beszélgetnek, bemutatót tartanak, vérnyomás- és vércukormérésre várják az érdeklődőket. A gyógyszertár gyönyörű udvarában fogadják az érkezőket, szép élmények fűződnek ezekhez az alkalmakhoz. Mint ahogy közös emlékek az ötévenként megrendezett ünnepek, ahol minden munkatárs férjekkel és a családdal közösen vesz részt. Elmaradhatatlan a jubileumi „Tilia-torta”.

A Magyar Gyógyszerészek Társasága nyár végén gyermekrajzpályázatot írt ki, melynek eredményhirdetését szeptember 25-re, a világnapra tervezték. Tolnai és bogyiszlói iskolások, óvodások készítettek rajzokat, festményeket a rövid határidőt is betartva, sajnos máig nem született értékelés. A szakember így fogalmaz: „Ezt nagyon sajnálom és a szép munkákat a patikánk nevében külön díjazni fogom, megköszönöm minden résztvevőnek.”

„Mi itt élünk és dolgozunk, felelősek vagyunk a helyiekért. Szerencsésnek tartom magam, nagyszerű munkatársakkal dolgozom együtt.”
Pilisi Istvánné szerint nincs titok: „Az elmúlt húsz év nem az én érdemem. A kollégáknak köszönhetem a Tilia Gyógyszertár népszerűségét, hiszen velük találkoznak nap mint nap a betegek. Büszke vagyok rájuk.”

TILIA GYÓGYSZERTÁR
Tolna, Alkotmány u. 24.
Telefon: 74/440-462
Nyitva: hétfőtől péntekig
8.00-19.00-ig.
Ügyelet: 3 hetente